Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WojtekB
    Classic
    • 2007
    • 6

    Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.

    Qrka, ta laska na drugim zdjęciu zasłania wnętrze :?
    Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)
  • Arrakis
    Drive
    • 2006
    • 40

    #2
    Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.

    Pierwsze koty za płoty, czyli kontynuuję moje poszukiwania mojego 1.8T. Wczoraj odwiedziłem jedno z ASO Skody, oferujące używane kombi L&K, 1.8T. Kupiony i serwisowany w tymże ASO. Wrażenia:

    1.L&K wygląda - moim zdaniem - ładnie na zdjęciach. Mnie się nie podoba, jest brzydkie. W tym przypadku kierowca dodatkowo strasznie zmałatał wnętrze.

    2. Rdza na tylnej klapie pod szybą, sporo śladów pokrytej ordynarnie lakierem rdzy. Podobno TTTM

    3. Lakier nie podobał mi się. Wg informacji z ASO, bity prawy tył. Okazało się po pomiarach, że cała prawa strona lakierowana, a i lewa też swoje przeszła. Zdziwienie pana z ASO.
    Co do przodu też mam pewne wątpliwości, czy nie miał bliskiego spotkania III stopnia.

    4. Włączamy oświetlenie i ...a to siurpryza... jedno żółte, a drugie białe. Kolejne zdziwienie pana z ASO. Jeden reflektor ładnie zaparowany od wewnątrz.

    5. Maska do góry. Po wygłuszeniu maski pozostały tylko uchwyty (chyba coś takiego było). Masa rdzy, a elementy wykonane ze stopów pokryte białowym nalotem i wżerami. Tak samo wyglądały zaciski wszystkich hamulców. Powiedzcie mi prosze, w Wiśle pływał, czy też TTTM?

    No dobrze. Wypełnienie papierków i jazda.

    5. Drążek zmiany biegów chodzi jak w moim wiekowym P405. Ciężko.
    Silnik błyskawicznie nagrzany. Pracuje cicho. Dobre hamulce.
    Dynamika na poziomie mojego staruszka, mooże ciut lepiej.
    Próba jazdy super kapelusz (tak się nie da na dłuższą metę, bo chyba kierownicę zacząłbym gryźć). Ruszanie tak, aby w miarę możliwości nie przekroczyć 2000 obr. Pytanie do posiadających O. z silnikiem AUM. Jakie macie chwilowe spalanie w takich warunkach?

    Zawieszenie sztywne, w moim odczuciu sztywniejsze od zawieszeń w O. TDI, którymi miałem okazję jeździć. Wg. ASO oryginalne?, niewymieniane (103 kkm na budziku)??

    6. Mało miejsca i niewygodne siedzenia, ale o tym wiedziałem i tego się spodziewałem.

    Powrót.

    7. Gdzie jest CD. No właśnie. Na stronach Skoda Polska pisze jak wół. Zmieniarka CD. Pan z ASO stwierdził, że nie ma. Amba fatima, było i ni ma. Tematu nie drążyłem.

    8. Gwarancja, która przez telefon wynosiła 3 miesiące, uległa skróceniu do 1.

    9. Miała być książka, ale ...ten, tego, ten... jest u właściciela, zrobimy wydruk, ops: ...
    Przy okazji do rozmowy dołączył kolejny pracownik ASO. Dowiedziałem się, co wymieniono, między innymi przy 105 kkm. Może jestem przewrażliwiony i szukam dziury w całym, ale przegląd 105 kkm, a 103,5 kkm na budziku.

    To tak skrótowo. Bardziej szczegółową kontrolę techniczną sobie odpuściłem. Z wizyty u Mastersa też zrezygnowałem.

    Tym optymistycznym akcentem, kończę opowieść.

    Generalnie. Pierwsza jazda Octavią 1.8T. Wrażenia pozytywne, poza w/w. Pewne moje wątpliwości wzbudziły wskazania komputera, jeśli chodzi o chwilowe zużycie paliwa, ale może i tutaj ten egzemplarz był wyjątkowy. Okaże się przy mam nadzieję następnej próbie.

    Arrakis

    Komentarz

    • markal1
      Classic
      • 2004
      • 11

      #3
      widzę że jesteś z Łodzi,
      czy w tym salonie byly też octavie 2000r TDI?
      bo właśnie taką planuje kupić i nie ma! same szroty...
      Mariusz ze Strykowa

      Komentarz

      • salsobartek
        Drive
        • 2005
        • 58

        #4
        Jak ją znalazłeś?
        Podeślij linka, zobaczymy bidulkę.
        Jaka cena?

        Komentarz

        • Arrakis
          Drive
          • 2006
          • 40

          #5
          W/w automobil znajduje się w Warszawie. Stoi już jakiś czas. Jego cena na stronach www skody (poszukajcie w programie sprawdzone auto) to, jak ostatnio patrzyłem 36300, a na aledrogo spadła do 29900. Rocznik 2001, L&K, Kombi.

          Arrakis

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez Arrakis
            2. ora 3.
            Pod sama szyba, moze byc rdza, niestety czasem TTTM Reszta nigdy nie w zyciu, jak nie nie bylo z nia robione.

            Zamieszczone przez Arrakis
            5.
            1.8T chyba nie ma tego wygluszenia, musi ktos powiedziec, kto ma taki silnik, albo naprawiajac na szybko ktos zapomnial, czyli auto mocno po przejsciach biorac pod uwage te dwa pierwsze punkty. Nalot moze byc, jak auto dlugo stalo i tak bedzie w kazdym, na hamulcach tez. Wiec to nie jest nic dziwnego.

            Zamieszczone przez Arrakis
            7.
            W bagazniku, po lewej stronie bagaznika, lub w schowku, ale to raczej nie w Octavi.

            Zamieszczone przez Arrakis
            8.
            Kapneli sie ze jednak cos jest nie, tak wiec policzyli ile moga umoczyc i juz robia unik.

            Zamieszczone przez Arrakis
            9.
            No coz, jak jej teraz nie ma to juz jej nigdy nie bedzie, takie jest moje zdanie, a jak bardzo jej bedziesz pragnal, to Ci taka zrobia na poczekaniu i wybierzesz sobie daty kiedy byl robiony przeglad - life is brutal :evil:


            Palic bedzie, tyle co wlejesz, po miescie normalnie jezdzac wynik ponizej 10l raczej nie do uzyskania
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              Maicroft, pomiedzy silnikiem a kabina niema wygłuszenia

              Komentarz

              • Arrakis
                Drive
                • 2006
                • 40

                #8
                Maicroft,
                poniżej 10 nie oczekiwałem. Zresztą mój peugeocik też ma wiekszy apetyt (fabrycznie 10,5 w mieście). Nie wdając się w liczby, tam po prostu coś mi nie pasowało, ale nie mam praktycznie żadnego odnośnika, porównania więc i nie mam pewności. Jak będe miał następną okazję przejechania się O. z takim silnikiem, to porównam.
                Arrakis

                PS. Z tego, co mi powiedziano, to samochód był klienta, który wstawił go w komis, czyli nie należał do ASO.

                PPS. Wygłuszenie - chodziło mi o wygłuszenie klapy maski. Tak wyglądało, jakby były tam uchwyty po jakiejś wykładzinie.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  djczas, Ale tu chodzi o maske, taka czarna szmata jest w TDI. A miedzy silnikiem a wnetrzem na scianie grodziowej nic nie ma :|
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    Maicroft, jja nie miałem

                    Komentarz

                    • Piotr_T
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 479

                      #11
                      Re: Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.

                      Zamieszczone przez Arrakis
                      5. Maska do góry. Po wygłuszeniu maski pozostały tylko uchwyty (chyba coś takiego było). M
                      Arrakis
                      Moja 1.8T (nowka z salonu) nie ma tego wygluszenia na masce. Chetnie bym zalozyl taka jak maja TDI, ale ponoc temp. 1.8T jest wyzsza i nie zalecaja.
                      Co do spalania to chwiliwe jest dwucyfrowe, nie rozumiem co masz na mysli piszac 2000rpm - przy stalej predkosci ? Ale na ktorym biegu ? 2000 rpm to mam przy 80km/h na V biegu i pokazuje wtedy okolo 4.5l/100km - chwilowe.

                      Komentarz

                      • czarny108
                        Drive
                        • 2006
                        • 92

                        #12
                        Oj przechodziłem kilka miesięcy przez to samo....

                        Ale do rzeczy

                        1. Drążek zmiany biegów chodzi leciutko. A mam starszą.
                        2. Sladów rdzy też nie ma. A mam starszą.
                        3. Spalanie przy 6000 obrotów na pierwszym biegu pewnie koło 30l. Ale to nie ma nic do rzeczy. Jeżdząc po mieście, przynajmniej w moim przypadku jestem w stanie wieczorem zejść poniżej 7. Choć taka jazda jest męcząca :-)
                        Jeżdząc normalnie 9.6-10.5
                        4. Wygłuszenia też nie mam. A bita nie była.

                        Generalnie zakup 1.8T w interesującym stanie jest zadaniem niełatwym. Miałem kiedyś upatrzoną w komisie 2003/38000PLN. W ostatniej chwili okazało się, że facet w Krakowie ma do sprzedania koniec 99 za 19000.

                        Mam nadzieję, że pomogłem choć troche. Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          wygluszenia nie ma fabrycznie.
                          rdza na tylnej klapie TTTM
                          zmieniarka powinna byc w bagazniku, chyba w boczku - otwierales??

                          spalanie, to podaj jakie miales srednie, bo chwilowe to raczej kiepskie porownanie.
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • misiekwaw
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7715
                            • Ford

                            #14
                            Re: Używana Octawia w ASO. Podejście pierwsze.

                            Zamieszczone przez Arrakis
                            Pytanie do posiadających O. z silnikiem AUM. Jakie macie chwilowe spalanie w takich warunkach?
                            spalanie jak sama nazwa wskazuje chwilowe ma to do siebie ze jest chwilowe :szeroki_usmiech :lol: u mnie w TDI do 52l/100 a to wcale nie znaczy ze srednie mam 52l/100 k
                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                            http://www.disi-tune.pl
                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                            Był WRX
                            Była Octa

                            Komentarz

                            • rafi22
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 666
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Moja również nie ma żadnego wygluszenia pod maską.

                              Komentarz

                              • Arrakis
                                Drive
                                • 2006
                                • 40

                                #16
                                Dziekuję wszystkim za informacje.

                                Pisząc o 2000 obr. miałem na myśli, iż ruszając spod świateł starałem się nie przekraczać tej granicy na kolejnych biegach.
                                Wiem, że wskazania chwilowe nie są miarodajne, więc postaram się być, w miarę możliwosci, bardziej precyzyjny.
                                Poza jednym, naprawdę ostrym depnięciem, przepisowo 50km/h i jak już pisałem, super kapelusz. Średnia wskazywana przez komp, wynosząca jakieś 10,5 na początku jazdy próbnej, powoli pięła się do góry i przekroczyła 11.
                                Po osiągnięciu tych ok. 50km/h i jeździe na IV z taką stałą prędkością, komp pokazywał w granicach 8l/100 chwilowego.
                                W sumie, za mało na razie przejechałem. Jak już wcześniej pisałem, czekam na okazję konfrontacji na innym egzemplarzu.
                                Arrakis

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Arrakis, Ale uwierz, to nie jest wskazane nawet w dieslu, silnik bardziej sie meczy jak ma ciagnac z 1000 obr/min na nastepnym biegu, niz jakby mial isc z 1500 :idea:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Arrakis
                                    Drive
                                    • 2006
                                    • 40

                                    #18
                                    Wiem o tym. To było w celach naukowych. Jak już pisałem wcześniej, ze względu na zdrowie psychiczne kierującego, tak się jeździć nie da .
                                    Następnym razem będzie lepiej. :szeroki_usmiech.

                                    Arrakis

                                    Komentarz

                                    • Piotr_T
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 479

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Arrakis
                                      Średnia wskazywana przez komp, wynosząca jakieś 10,5 na początku jazdy próbnej, powoli pięła się do góry i przekroczyła 11.
                                      Czy przy sredniej byla mala cyferka [1] ? To jest taki fajny bajer, ze ta jedynka to jest srednie-krotkie (ja to tak nazywam ) tzn. Jezeli np. odpalasz samochod po nocy i ruszasz to ta srednia z [1] jest na samym poczatku 0.0l/100km i wzrasta z poczatku dosyc ostro (nawet 30l/100km bo jest z poczatku mocno zwiazana z chwilowa - prosta matematyka), ale jest tzw. srednia-globalna z [2], ktora oblicza srednia "od zarania" - od momentu ostatniego kasowania tej wlasnie sredniej. Do czego zmierzam: Otoz, jezeli srednia [1] na poczatku wynosila 10l/100km to oznacza, ze nie dalej niz 2h (po tym czasie srednia [1] jest zerowana) przed Toba auto bylo odpalane, jezeli "wystyglo" na tyle, ze wskaznik temp. opadl to komputer znow zalaczyl "ssanie" i srednia mogla wzrosnac mimo Twojej ostroznej jazdy. Wiec norma.
                                      To taki maly trick dealerow, ktorzy odpalaja auta przed wizyta klienta i czasem je rozgrzewaja dosyc znacznie, ew. ktos przed Toba jezdzil.

                                      Komentarz

                                      • Marian
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 225

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Arrakis
                                        ynamika na poziomie mojego staruszka, mooże ciut lepie
                                        moim zdaniem to albo masz jakieś exremalne wymagania pod tym względem :szeroki_usmiech albo oglądałeś kompletny szajs w którym turbina wyleciała tłumikiem.
                                        No na dynamikę to raczej nie narzekam :diabelski_usmiech
                                        20v

                                        Komentarz

                                        • Arrakis
                                          Drive
                                          • 2006
                                          • 40

                                          #21
                                          Nie bardzo rozumiem twoje stwierdzenie.
                                          Napisałem, że niewiele się różniła od mojego staruszka P405. On ma 130KM (mierzone), a ta Octavia,... pytanie, czy trzymała serię.
                                          Jeśli bym napisał, że daleko jej było do Peugeota 405 T16 (bez modyfikacji), też byś się obruszył?

                                          Arrakis

                                          PS. Piotr, myślę, że masz rację. Samochód na pewno był przestawiany przed "prezentacją".

                                          Komentarz

                                          • Piotr_T
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 479

                                            #22
                                            Arrakis, Jezeli pokazywal srednie 10l/100km to musial wczesniej pojezdzic ze 20 min, podejrzewam, ze przed Toba ktos byl lub sami jezdzili w jakims celu.
                                            Jak znajomy kupowal uzywane auto to pierwsze co robilismy to maska w gore i sprawdzanie czy silnik ma oznaki ciepla.

                                            Komentarz

                                            • Marian
                                              Ambiente
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 225

                                              #23
                                              Arrakis,
                                              o to mi chodzi. Cos mi się wydaje że octa nie wazy tyle co 406 więc 150KM i 207 Nm od 1750 obrotów robią swoje. Skoro piszesz, że brak dynamiki to ja Ci mówię, że fura jest złomem - bo nie po to władowali tam 1,8T, żeby dynamiki brakowało. Pewnie, że to nie Veiron :wink: , ale bez przesady :szeroki_usmiech
                                              20v

                                              Komentarz

                                              • Arrakis
                                                Drive
                                                • 2006
                                                • 40

                                                #24
                                                Marian,
                                                Nie będę tego ciągnął dalej, bo to już OT się robi.
                                                Może i ta Octa była zjechana. Nie wiem. Nie mam porównania do innego egzemplarza.
                                                Proszę, spróbuj czytać ze zrozumieniem.
                                                Nigdzie nie pisałem o tym, że mi brakowało, czy też nie dynamiki. Porównywałem tylko z innym samochodem. Ponadto piszę o 405, a nie 406, a on waży ok 1100kg, czyli jest sporo lżejszy od Octy.
                                                Arrakis

                                                Komentarz

                                                • Marian
                                                  Ambiente
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 225

                                                  #25
                                                  Arrakis, Oki! sorki. Cos mi się ubzdurało z tym 406 ops:
                                                  20v

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...